چقدر مدیران کسب و کار برای مواجه شدن با محاسبات شناختی آماده هستند؟

تاریخ : ۰۶ اسفند ۱۳۹۴

تعداد بازدید : ۱۰۶۹

0 امتیاز از 0 رای
نسخه چاپی
موضوعات :

شرکت IBM اخیرا مصاحبه‌ای با 500 نفر از مدیران مختلف صنایع انجام داده است که در آن از آنها درباره تاثیر محاسبات شناختی در روند کسب وکار این مدیران پرسیده است.

براساس اطلاعاتی که شرکت IBM منتشر کرده است، مدیران اجرایی رده‌بالا در سراسر جهان توجه خود را به سوی محاسبات شناختی معطوف کرده‌اند که دلیل این امر، تهدیدهایی است که این فناوری روی صنایع مختلف دارد. محاسبات شناختی طی سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته به طوری که بسیاری از مدیران معتقداند که این فناوری ممکن است روی کار آنها تاثیرگذار شود.
خبرهای منتشر شده از سوی موسسه ارزش کسب و کار IBM حاکی از آن است که اخیرا گزارشی با عنوان «Redefining Competition: Insights from the Global C-suite Study -- The CEO perspective » توسط IBM تهیه شده‌است.
در این گزارش با بیش از 5000 نفر از مدیران در حوزه‌های مختلف، درباره محاسبات شناختی مصاحبه شده و درباره موضوعاتی نظیر محاسبات ابری و اینترنت اشیاء از آنها سوال شده‌است.
در محاسبات شناختی، کامپیوترها می‌توانند فرآیند کار مغز انسان را تقلید کنند و مسائل پیچیده را حل کنند. در میان مصاحبه شوندگان، تنها 4 درصد معتقد بودند که سازمان آنها می‌تواند در رقابت با محاسبات شناختی با ارائه خلاقیت و نوآوری موفق باشد. این دسته مدیران را می‌توان پرچمدار نام‌گذاری کرد. 26 درصد از مدیران معتقد بودند که در این تقابل از نقطه نظر مالی موفق نخواهند بود. این دسته مدیران را پیروان بازار می‌توان نام‌گذاری کرد. پرچمداران احتمالا به محاسبات شناختی به‌عنوان یک روند بسیار مهم نگاه می‌کنند. 11 درصد از مدیران اعلام کردند که در حال حاضر از محاسبات شناختی در کسب و کار خود استفاده می‌کنند.
به نظر می‌رسد پرچمداران سعی می‌کنند از روش‌های پیچیده برای تفسیر اطلاعات سازمانی خود استفاده کنند. یکی از کلیدی‌ترین روندها در طول یک دهه گذشته افزایش مدیرانی است که به سوی این فناوری آمده‌اند. ده سال قبل، مدیران این حوزه را به‌عنوان شصتمین عامل تاثیرگذار روی کار خود می‌دانستند در حالی که اکنون این نگرش کاملا دگرگون شده‌است.

منبع : Top CEOs Focusing on Cognitive Computing

نظر شما