ابزارهای ویژه مطالعه میکروب‌ها و بررسی دنیای نانومقیاس آنها

تاریخ : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴

اخیرا مقاله‌ای منتشر شده که در آن محققان به بررسی ابزارها و تجهیزات ساخته شده برای مطالعه میکروب‌ها و بررسی دنیای نانومقیاس انها پرداخته است. این مقاله فرصت‌ها و چالش‌های موجود در این مسیر را نمایان می‌کند.

میکروب‌ها در همه جا حضور دارند، انها را می‌توانید در اقیانوس‌ها، خاک، جنگل، اتمسفر و در درون بدن انسان‌ها پیدا کنید. محققان نشان دادند که میکروب‌های روی بسیاری از عوامل از سلامتی انسان گرفته تا تغییرات آب و هوایی نقش دارند.
پژوهشگران ابزارهای مناسبی برای مطالعه و بررسی میکروب‌ها ندارند وجود چنین ابزارهایی به انها کمک می‌کند تا ساز و کار زندگی میکروب‌ها را شناسایی کنند. اخیرا پژوهشگران ابزارهایی ساخته‌اند که می‌تواند جزئیات فنی درباره زندگی میکروب‌ها ارائه کند.
filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820
محققان در سراسر جهان به دنبال ابزارهایی هستند که در زیست‌انفورماتیک، تصویربرداری با قدرت تفکیک بالا و آنالیز متابولیکی مورد استفاده قرار گیرد. چنین ابزارهایی به محققان کمک می‌کند تا چالش‌های زیستی و پزشکی را پشت سر بگذارند.
در این راستا، جولیا بیتن و همکارانش به بررسی ابزارها، روش‌ها و فرصت‌های موجود در مسیر مطالعه میکروب‌ها پرداختند و اخرین دستاوردهای بدست آمده در این حوزه برای مطالعه دنیای نانومقیاس میکروب‌ها را تشریح کردند. مقاله‌ این گروه تحقیقاتی می‌تواند چشم‌انداز موجود در این حوزه را نمایان کرده و درک بهتری از مهندسی میکرواورگانیسم‌ها در اختیار پژوهشگران قرار دهد. محققان این پروژه معتقداند که ابزارها و روش‌های جدید می‌تواند تاثیر به سزایی روی رصد محیط زیست، پزشکی و پزشکی قانونی داشته باشد.
نتایج این پروژه در قالب مقاله‌ای با عنوان Tools for the Microbiome: Nano and Beyond در نشریه ACS Nano منتشر شده است.

منبع : http://phys.org/news/2016-01-scientists-tools-explore-world-microbiomes.html