مصاحبه: نگاهی اجمالی به کسب و کار شناختی

تاریخ : ۲۰ شهریور ۱۳۹۵

تعداد بازدید : ۱۷۱۶

0 امتیاز از 0 رای
نسخه چاپی
موضوعات :

دکتر سانیا ایروین، مدیر نوآوری Cimphoni در مصاحبه‌ای با Smart Industry فرصت‌ها و چالش‌های عمده توسعه کسب و کارهای مبتنی بر محاسبات شناختی را معرفی می‌کند.

Smart Industry: لطفا نقش خود را به عنوان مدیر نوآوری در شرکت Cimphoni شرح دهید.
دکتر ایروین: من با ارائه راهبردها و راه‌حل‌های خلاقانه و در عین حال عملی در حوزه فناوری اطلاعات به مشتری‌ها کمک می‌کنم تا زمان و چگونگی انجام کسب و کار خود را هدف‌گذاری نمایند. شرکت Cimphoni روی نقشی که دیجیتالی شدن و محاسبات شناختی می‌تواند در درک الگوهای مشتری-رفتاری داشته باشد و همچنین استفاده از این شناخت در کمک به شرکت‌ها در توسعه محصولات و خدمات منحصر به فردِ مورد نیاز برای هر مشتری تمرکز دارد.
Smart Industry: شما تغییر جهان را چگونه می‌بینید؟
دکتر ایروین: با استفاده از قدرت ابزارها و داده‌ها و بهره‌گیری از پیشرفت‌های فناورانه روبه‌رشد می‌توانیم تمام زوایای دنیای اطراف خود، از سیاست‌گذاری‌های عمده گرفته تا پیشنهادها و اقدامات کسب و کاری و مسائل روزمره زندگی را شکل دهیم. شرکت‌ها و موسسات موفق قادر خواهند بود به سرعت روش‌هایی را که نیازهای جامعه را شناسایی و پیش‌بینی کرده و به آنها پاسخ می‌دهند، به کار برده و نحوه کار جهان را به شکلی بهتر تغییر دهند.
Smart Industry: چقدر از دنیای مرتبط دیجیتالی فاصله داریم؟
دکتر ایروین: ما به خوبی در راه دیجیتالی کردن یادگیری‌های جمعی انسان در طول هزاره‌ها هستیم. پیشرفت‌های ایجاد شده در حوزه پلتفورم‌های رایانه‌ای و امکان دسترسی به این پلتفرم‌ها (پردازش و ذخیره داده‌ها)، شبکه‌ها و ابزارها، نقش خود را در «دموکراسی‌سازی» دانش از طریق کانال‌هایی همچون اینترنت، شبکه‌های اجتماعی، خدمات آنلاین و غیره ایفا کرده‌اند. با این حال ما از نظر سن فناوری هنوز در مرحله کودکی پردازش این اطلاعات به منظور پیش‌بینی و سپس شکل‌دهی جهان قرار داریم. تلاش‌های اولیه نویدبخش بوده‌اند، اما حتی به خط شروع نیز نرسیده‌ایم. توانایی سازمان‌ها و شرکت‌ها در ایجاد ارتباط میان منابع اطلاعاتی، استخراج و به‌کارگیری دانش حاصل از این حوزه‌ها و ایجاد روش‌های خلاقانه برای بهبود تجربه مشتریان، قابلیت واقعی دنیای مرتبط دیجیتالی را روشن خواهد ساخت.
Smart Industry: «کسب و کار شناختی» چیست؟
دکتر ایروین: یک کسب و کار شناختی آثار دیجیتالی به جای مانده از انسان‌ها و موسسات انسانی روی جوامع را آنالیز کرده و با یادگیری از آنها روش‌های خلاقانه‌ای ابداع می‌کند که روندهای مشتری و صنعت را تعیین می‌کنند. در این مسیر، خود (انسان‌ها و فرایندها) را نیز دگرگون می‌سازد تا با بیشترین کارایی این خروجی‌ها را ارائه نماید. به عبارت دیگر، با یادگیری از امضای دیجیتالی خود، با شرایط موجود سازگاری ایجاد می‌کند.

منبع : https://www.smartindustry.com/articles/2016/a-sneak-peek-at-the-cognitive-enterprise/

نظر شما