شناخت محاسباتی، محصولی ایرانی برای بازارهای داخلی و بین‌المللی

تاریخ : ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

تعداد بازدید : ۸۸۰

0 امتیاز از 0 رای
نسخه چاپی
موضوعات :

یکی از استارت‌آپ‌های فعال در حوزه فناوری‌های همگرا در حال توسعه محصولی در بخش شناخت محاسباتی بوده که برای استفاده در بازارهای IT داخلی و بین‌المللی مناسب است.

 

مجتبی رفیعی، مدیر عامل شرکت فناوران سرمد گیتی می‌گوید: « ما مشغول توسعه هوش مصنوعی مغزسان هستیم. وظیفه ما مدل سازی داده محور با استفاده از فعالیت الکتریکی مغز انسان است. این فناوری نوعی مدل‌سازی شناختی بود که قادر به خدمت‌رسانی به افراد فعال در حوزه فناوری اطلاعات است.»

 

رفیعی درباره محصول infinit8 می‌گوید: «ما با استفاده از هوش مصنوعی ابزاری ساخته‌ایم که می‌تواند فعالیت‌های مغز را شبیه‌سازی کند، در واقع با استفاده از این فناوری، نیاز به استفاده از مغز زیستی در برخی کسب‌وکارها نیست. صنعت تولید محتوی یکی از بازارهای اصلی این فناوری است. در این صنعت، مثلا در پلتفورم‌های ارائه دهنده ویدئو، صاحب پلتفورم به دنبال یافتن علاقه‌مندی‌های کاربران به منظور ارائه ویدئوهای متناسب با علاقه کاربران است تا به صورت شخصی‌سازی شده برای هر کاربر ویدئو درخور سلیقه و نیاز او، ارائه شود. برای چنین کاری نیاز به یک هوش مصنوعی است تا جایگزین انسان در تشخیص علایق و نیازهای کاربران شود. این محصول می‌تواند در اینجا نقش‌آفرینی کند و به صاحبان کسب و کار در چنین پلتفورم‌هایی کمک کند تا ویدئوهای مناسب برای هر کاربر انتخاب و به او پیشنهاد شود.»

 

 

رفیعی این محصولات را ماحصل همگرایی فناوری‌هایی نظیر هوش مصنوعی، مدل‌سازی، محاسبات شناختی و EEG می‌داند. به اعتقاد وی کسب و کارهای فعال در عرصه بین‌المللی که در بخش تولید محتوی فعالیت دارند مشتری اصلی این فناوری هستند و از این رو شرکت فناوران سرمد گیتی به دنبال عرضه این محصول در بازارهای بین‌المللی است.

 

مدیر عامل شرکت فناوران سرمد گیتی از عرضه این محصول در آینده نزدیک به یکی از شرکت‌های خارجی خبر داد و گفت: « این ابزار در حال طی مراحل تست‌های بتا است که پس از موفقیت در این بخش، وارد بخش فروش خواهیم شد. یک شرکت خارجی در حال حاضر علاقه‌مند استفاده از این فناوری است که برای این منظور، این شرکت در حال تست محصول ما است.»

نظر شما