کمک ۵ ساله به مهمترین مرکز پزشکی زیست‌الکترونیک جهان

تاریخ : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

موسسه تحقیقات پزشکی فاینشتاین موفق به دریافت 3.7 میلیون دلار حمایت مالی از موسسه ملی بهداشت برای توسعه فناوری زیست‌الکترونیک شد.

موسسه تحقیقات پزشکی فاینشتاین، مهمترین مرکز جهانی پزشکی زیست‌الکترونیک، یک کمک 5 ساله 3.7 میلیون دلاری از موسسه ملی بهداشت (NIH) برای حمایت از تحقیقات در این زمینه دریافت کرده است.

در پزشکی زیست‌الکترونیک، استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی برای درمان بیماری‌ها و آسیب‌ها از طریق سیستم عصبی بدن، به جای درمان‌های دارویی بررسی می‌شود. در این فناوری پزشکی مولکولی، علوم اعصاب و مهندسی زیستی با هم هم‌افزایی می‌کنند. هدف پزشکی زیست‌الکترونیک شناسایی اهداف عصبی است که می تواند در صورت نیاز انتخابی فعال یا مهار شود و به نوبه خود، عملکرد اندام های خاص را کنترل کند.

دکتر تریسی می‌گوید: «اساس پزشکی زیست‌الکترونیک تحقیقات در زیست شناسی مولکولی، علوم اعصاب و مهندسی پزشکی است. پشتیبانی NIH از این کار برای تبدیل علوم ما به مطالعات بالینی ضروری است.»

دکتر تریسی در تعریف بنیان مولکولی التهاب پیشرو بوده و پدر بنیانگذار رشته پزشکی زیست‌الکترونیک است. مجله Public Library of Science ، اخیراً وی را به عنوان یکی از 1000 دانشمند تأثیرگذار جهان شناخته است.

موسسه تحقیقات پزشکی فاینشتاین همچنان به پیشرفت در زمینه درمان بیماری‌ها، آسیب‌ها و شرایطی مانند آرتریت روماتوئید، بیماری کرون، فلج، چاقی و بسیاری دیگر از مشکلات پزشکی با دستگاه های الکترونیکی ادامه می دهد.

محققان آزمایشگاه دکتر تریسی به طور پیوسته یافته‌های پزشکی زیست‌الکترونیک خود را منتشر می کنند. به عنوان مثال، در سال 2020، آنها کشف کردند که یک دسته کوچک از سلول‌های عصبی در مغز مسئول کنترل پاسخ ایمنی بدن و آزاد سازی سیتوکین‌ها است که منجر به التهاب در بدن می شود. و اخیراً  محققان این موسسه یک مدل کاشت طولانی مدت برای تحریک عصب واگ (VNS) در موش ها ایجاد کردند که با موفقیت ضربان قلب و پروتئین‌های التهابی را تعدیل می کند.

موسسه تحقیقات پزشکی فاینشتاین بازوی تحقیقاتی Northwell Health ، بزرگترین ارائه دهنده خدمات بهداشتی و کارفرمای خصوصی در ایالت نیویورک است. موسسه فاینشتاین که 50 آزمایشگاه تحقیقاتی، 2500 تحقیق بالینی و 5000 محقق و کارمند دارد، از طریق پنج موسسه علوم رفتاری، پزشکی بیوالکترونیک، سرطان، نوآوری‌ها و نتایج بهداشتی و داروهای مولکولی را ارتقا می دهد. این موسسه در زمینه‌های ژنتیک، انکولوژی، تحقیقات مغزی، بهداشت روان، خود ایمنی پیشرفت بزرگی داشته و در علم پزشکی بیوالکترونیک، رهبر علمی جهانی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی تولید دانش برای درمان بیمار ، به feinstein.northwell.edu مراجعه کنید.

منبع : https://finance.yahoo.com/news/feinstein-institutes-receives-3-7m-130000782.html