
چرخه هیاهو و موقعیت BCI در آن
تاریخ : ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
تعداد بازدید : ۲۲۳۷
موضوع :
کسب و کار
hype cycle یا همان چرخه هیاهو، یک نمودار یا ابزار تحلیلی برای نمایش وضعیت یک فناوری یا دستهای از فناوریها در چرخه عمرشان است. این چرخه توسط گارتنر (Gartner)، یک شرکت مشاورهای- تحقیقاتی در زمینه فناوری اطلاعات، در سال ۱۹۹۵ معرفی شد. چرخه هیاهو ۵ مرحله را در مسیر معرفی و توسعه یک فناوری در بر میگیرد. محور افقی سطح بلوغ فناوری و محور عمودی، سطح «مشهود بودن» فناوری در جامعه را نشان میدهد. مشهود بودن زیاد به معنای نرخ بالای نگارش مقالات و اخبار درباره فناوری و در نتیجه القای توانایی بالای فناوری در حل نیازهای مرتبط است.
نظر شما