نوآوری در صورتی می‌تواند به‌صورت هدفمند مدیریت گردد که فرد متوجه نگرش و اهداف خود باشد

تاریخ : ۱۳۹۹/۰۵/۲۰

تعداد بازدید : ۱۰۱

موضوع :
0 امتیاز از 0 رای
نسخه چاپی

امروزه دیگر نیازی به آگاه‌سازی افراد برای درک اهمیت کارآفرینی نیست؛ بلکه وجود رقابت شدید میان عرضه‌کنندگان کالا یا خدمت به همراه بازارها و فناوری‌هایی که با سرعت زیاد در حال تغییر هستند، خود مؤید این موضوع است. سؤال کلیدی در اینجا این است که "نوآوری چگونه انجام می‌شود؟" در اینجا برای پاسخ به این سؤال، مقاله‌ای با عنوان "قواعد نوآوری" نوشته پیتر دراکر ارائه شده است. این مقاله در مجله علمی HBR شماره مه-ژوئیه سال 1985 به چاپ رسیده است. همان‌طوری که دراکر عنوان کرده است، نوآوری را می‌توان جز وظایف هر مدیر به‌حساب آورد که با جستجو برای یافتن فرصت‌ها آغاز می‌گردد. ویژگی‌های این فرصت‌ها را می‌توان دسته‌بندی نمود. برای یافتن این فرصت‌ها و راه‌حل‌های کاربردی بایستی آداب و قواعد مشخصی تدوین گردد.

 

 

نظر شما